Lóránt Attila Tamron nagykövet története

2020. Már. 05. | Breaking, Fotós szemmel

Attila néhány évvel ezelőtt dolgozott először Tamron objektívvel, és azóta figyelemmel kísérte a cég fejlesztéseit és időnként tesztelte is a termékeket. 2017-ben Cultural Diversity and Religious Tolerance. (Kultúrális sokszínőség és vallási tolerancia) című projektje elkezdett felgyorsulni. Ez egyféle kulturális antropológiai és szociológiai összehasonlító kutatómunka, amin előreláthatólag 2024-ig dolgozik.

Attila néhány évvel ezelőtt dolgozott először Tamron objektívvel, és azóta figyelemmel kísérte a cég fejlesztéseit és időnként tesztelte is a termékeket. 2017-ben Cultural Diversity and Religious Tolerance. (Kultúrális sokszínőség és vallási tolerancia) című projektje elkezdett felgyorsulni. Ez egyféle kulturális antropológiai és szociológiai összehasonlító kutatómunka, amin előreláthatólag 2024-ig dolgozik.

Mielőtt a Tamron objektívek mellett döntött, Attila mérlegelte, hogy céljaihoz, és terepmunkáihoz, mely gyártó optikái illeszkednek a legjobban. Mivel az utóbbi két évben párhuzamosan használt Nikon és Canon fényképezőgépeket is, ezért felmerült annak a lehetősége, hogy az objektíveket is ezen két márkából választja. Végül a nemzetközi platformokon is fellelhető kereszttesztek, valamint a személyes tapasztalatok hatására, hosszas gondolkodás után a választása a Tamronra esett.

„A G2-es sorozat objektívjei nagyon jó minőségűnek bizonyultak a tesztek során. A Tamron egyértelműen a profi ligában játszik. Attól függően, hogy milyen témát fotózunk a beállításokhoz, blendékhez más-más optikák jók. Hiszen a Tamron objektívjei rendkívül változatosak akár vonalélességről, vagy rajzolatról stb. beszélünk. Összességében úgy gondolom, hogy a gyártó legújabb generációs termékei kifogástalan minőséget képviselnek. Amikor pedig az ár/teljesítmény arány is szóba került, nem nagyon maradt további kérdésem.”

„Mint professzionális filmes kipróbáltam néhány prime objektívet filmes körülmények között. Az optikát külső rögzítővel, fényelhető, tömörítetlen log-os szekvenciákban fixáltuk. Egy olyan produkcióban, ahol korábban Cooke sort használtunk, a Tamron objektívvel forgatott jelenet tökéletesen beilleszthető volt a hagyományos nagyfilmes eszközökkel készített filmbe.”

„Az objektívek kiválasztásakor fontos szempont volt, hogy legyen bennük stabilizátor, hiszen a munkám során nincs idő állványt felállítani, azonnal kell fotózni, hogy megörökítsem a pillanatot. Zoom optikákat választottam, mert 3 objektívnél több nem igazán fér el az csomagomban. Az utazásaim során sokszor dolgozok mostoha körülmények között, amikor elképesztően sok múlhat azon, hány kilót nyom a felszerelésem. Általában sivatagban, a szavannán vagy az óceán közepén dolgozok, így elengedhetetlen számomra, hogy az eszközeim por és vízállók legyenek. A Tamron magas minősége itt is megmutatkozik.”

A 2024-es évszám nem azt jelenti, hogy Attila munkáit addig nem láthatjuk sehol. 2021-ben egy fotóalbum készül 20 évnyi afrikai munkáiból. Következő útja is Afrikába vezet, hogy a már említett hosszútávú projektjén tovább dolgozzon. Ezúttal Szomáliában fog fotózni, ahol miden bizonnyal ismét próbára teszi a Tamron minőségét és terepbíró képességét. A cikkben szereplő képeket Tamron 70-200mm 2.8-al készítette. A fotók Indiában, Kambodzsában és Etiópiában készültek a 2017-2019-es időszakban.

 

Lóránt Attila Tamron nagykövet története

2020. Már. 05. | Breaking, Fotós szemmel

Attila néhány évvel ezelőtt dolgozott először Tamron objektívvel, és azóta figyelemmel kísérte a cég fejlesztéseit és időnként tesztelte is a termékeket. 2017-ben Cultural Diversity and Religious Tolerance. (Kultúrális sokszínőség és vallási tolerancia) című projektje elkezdett felgyorsulni. Ez egyféle kulturális antropológiai és szociológiai összehasonlító kutatómunka, amin előreláthatólag 2024-ig dolgozik.

Attila néhány évvel ezelőtt dolgozott először Tamron objektívvel, és azóta figyelemmel kísérte a cég fejlesztéseit és időnként tesztelte is a termékeket. 2017-ben Cultural Diversity and Religious Tolerance. (Kultúrális sokszínőség és vallási tolerancia) című projektje elkezdett felgyorsulni. Ez egyféle kulturális antropológiai és szociológiai összehasonlító kutatómunka, amin előreláthatólag 2024-ig dolgozik.

Mielőtt a Tamron objektívek mellett döntött, Attila mérlegelte, hogy céljaihoz, és terepmunkáihoz, mely gyártó optikái illeszkednek a legjobban. Mivel az utóbbi két évben párhuzamosan használt Nikon és Canon fényképezőgépeket is, ezért felmerült annak a lehetősége, hogy az objektíveket is ezen két márkából választja. Végül a nemzetközi platformokon is fellelhető kereszttesztek, valamint a személyes tapasztalatok hatására, hosszas gondolkodás után a választása a Tamronra esett.

„A G2-es sorozat objektívjei nagyon jó minőségűnek bizonyultak a tesztek során. A Tamron egyértelműen a profi ligában játszik. Attól függően, hogy milyen témát fotózunk a beállításokhoz, blendékhez más-más optikák jók. Hiszen a Tamron objektívjei rendkívül változatosak akár vonalélességről, vagy rajzolatról stb. beszélünk. Összességében úgy gondolom, hogy a gyártó legújabb generációs termékei kifogástalan minőséget képviselnek. Amikor pedig az ár/teljesítmény arány is szóba került, nem nagyon maradt további kérdésem.”

„Mint professzionális filmes kipróbáltam néhány prime objektívet filmes körülmények között. Az optikát külső rögzítővel, fényelhető, tömörítetlen log-os szekvenciákban fixáltuk. Egy olyan produkcióban, ahol korábban Cooke sort használtunk, a Tamron objektívvel forgatott jelenet tökéletesen beilleszthető volt a hagyományos nagyfilmes eszközökkel készített filmbe.”

„Az objektívek kiválasztásakor fontos szempont volt, hogy legyen bennük stabilizátor, hiszen a munkám során nincs idő állványt felállítani, azonnal kell fotózni, hogy megörökítsem a pillanatot. Zoom optikákat választottam, mert 3 objektívnél több nem igazán fér el az csomagomban. Az utazásaim során sokszor dolgozok mostoha körülmények között, amikor elképesztően sok múlhat azon, hány kilót nyom a felszerelésem. Általában sivatagban, a szavannán vagy az óceán közepén dolgozok, így elengedhetetlen számomra, hogy az eszközeim por és vízállók legyenek. A Tamron magas minősége itt is megmutatkozik.”

A 2024-es évszám nem azt jelenti, hogy Attila munkáit addig nem láthatjuk sehol. 2021-ben egy fotóalbum készül 20 évnyi afrikai munkáiból. Következő útja is Afrikába vezet, hogy a már említett hosszútávú projektjén tovább dolgozzon. Ezúttal Szomáliában fog fotózni, ahol miden bizonnyal ismét próbára teszi a Tamron minőségét és terepbíró képességét. A cikkben szereplő képeket Tamron 70-200mm 2.8-al készítette. A fotók Indiában, Kambodzsában és Etiópiában készültek a 2017-2019-es időszakban.